Aan de Moezel(wijn)

5 juli 2022 - Langres, Frankrijk

Zondagmorgen zo tegen 09:30 de camper gestart en de navigatie ingesteld op de camperplaats Ediger-Eller in Duitsland aan de Moezel. Een uurtje of 4 rijden. De reis verliep helmaal volgens plan😊.

Maar ja , daar aangekomen was de camperplaats zo goed als vol. Nu zit er vlak aan de camperplaats ook een camping en daar was nog net één plaatsje vrij 🤗. Mooie plek met uitzicht op de Moezel. Na wat luieren in de zon lopen we later in de middag het dorpje in en eten een hapje  en drinken uiteraard een paar moezeltjes. Een prachtige avond met volop zon, precies zoals we dat ons hadden voorgesteld.

Vandaag (maandag) zijn we verder zuidwaarts gereden via Luxemburg. De navigatie staat alvast op Nice.

Wederom een prachtige zonnige dag. Ook de route is lekker rustig en de omgeving is zeer fraai. We moeten wel een beetje tol betalen op de route de soleil maar dan heb je ook mooi asfalt 😉.

Rond een uur of 16:00 vinden we het genoeg en besluiten een camping te zoeken. Die vinden we al snel, 10 minuten rijden vanaf de snelweg. Nu staan we op een kleine stadscamping aan een smal snelstromend riviertje. We eten uiteraard buiten met wat lekkers op de grill. We maken nog een pittige wandeling na het eten van pakweg 1,5 uur. Dus onze beweging hebben we weer gehad voor vandaag.

9BBD9C4B-7ADC-4E9D-AB5C-5B522BDE8445
Ediger Eller huisje

7454B6F0-83AE-4FF1-98EC-F5342B44218F
op het terras

45844D65-A42C-4BF3-978A-04F1465B2836
stadscamping Hûmes

35D33DC2-9550-479A-94E4-1365A2FE9160
flinke wandeling door de korenvelden!

1. Mevr Doornbos:
    5 juli 2022
    GOEDE morgen Fijn dat het begin zo goed verloopt
    ziet er prachtig uit Veel vakantie [plezier
  2. Moeder Dubbelboer:
    5 juli 2022
    Ziet er heel mooi uit, mooi weer,prachtige omgeving het kan niet beter. Het doet mij denken toen Pa en ik in het verleden op vakantie gingen.Denk ik met weemoed aan terug. Jullie nog heel veel vakantie plezier!
  3. Sylvia:
    5 juli 2022
    Ziet er goed uit mensen! Ik ga ervan uit dat het een beetje zo blijft. Gelukkig is het niet zo heet.