Langs de Rijn, Rijn Rijn 🎵

17 juli 2022 - Andernach, Duitsland

We hebben zaterdag Frankrijk verlaten en vertoeven dus nu in Duitsland. Ons plan is om de Rijn een beetje noordwaarts  te volgen. We zien na een tijdje een camping vlak aan het water, dus die lijkt ons wel wat.
We hebben geluk! De camping eigenaar meldt dat er plaatsten vrij zijn vlak aan de Rijn😊. Door een fout staat op internet dat de camping is gesloten vertelde hij mij, dat is ons geluk🍀 . We zetten de camper neer en wandelen naar een kasteeltje verderop genaamd Rheinstein. Het is een flinke klim omhoog maar wel de moeite waard. We zitten nu in Duitsland dus we moeten zorgen dat we weer contant geld op zak hebben. Pinnen is meestal niet mogelijk met uitzondering van de supermarkten , we blijven ons daar maar over verbazen. In de avond koelt het toch snel af zodra de zon weg is, dus we blijven goed slapen ook 😊.
Vanmorgen (zondag) heb ik eens een keer weer hardgelopen langs het vlakke fietspad langs de Rijn, ruim 8 km ging best lekker. We rijden vandaag naar het plaatsje Bacharach en dat heeft een reden. Wij hebben namelijk een legpuzzel waar een foto van deze plaats is gemaakt. Het leek ons altijd al leuk om deze plaats een keer in het echt te bezoeken. Het was nog even puzzelen 😉 om de juiste lokatie te vinden waarvan de puzzelfoto is gemaakt maar na een flinke klim is het ons toch gelukt! We lunchen in het mooie dorpje Bacharach met wel veel wespen 🐝. We kuieren een eindje stroomopwaarts en vinden een camping met uitzicht op de Rijn. Alle winkels zijn vandaag dicht dus moesten we voor nood maar uit eten 🥘 😉. Ook hier zetten we ons schrap voor de hitte de komende dagen, we blijven maar dicht bij het water..

637A7004-9B85-4F1A-8227-A876B92450A5
flinke wandeling naar het kasteeltje

4720563D-9093-4F48-96DA-E40514C3D3C0
uitzicht vanuit het Kasteeltje Rheinstein

82061233-3A62-4221-A465-0B4D936334DB
langs de Rijn

27DD11B9-060D-4F64-AEC3-66F9175A4B65
de puzzel van Ravensburger

16385A19-C882-4CB3-A549-078025E53A7C
fotolocatie  van de puzzel gevonden !

36E19D78-4830-41BB-AAD3-44B24165758C
karakteristiek huisje in Bacharach

1. Moeder Dubbelboer:
    17 juli 2022
    Weer een mooi reisverslag, iedere keer weer mooi om te lezen. Ik zie de naam Andernach, toen wij de Moezel reis hebben gedaan. Gingen wij zondag s’ morgens naar de kerk en Pa speelde daar toen orgel een heel mooi pijporgel dat vond hij fantastisch. Ik heb daar toen nog een mooie foto van gemaakt.