Watervallen van Hérisson

13 juli 2022 - Pont-du-Navoy, Frankrijk

Het wordt een beetje ons patroon , de omgeving verkennen, proberen iets te bezichtigingen en vervolgens een camping zoeken aan het water. Gisteren een mooie route gereden door de Jura. De bergen zijn heuvels geworden en de omgeving is ook groener. We stoppen uiteraard bij een supermarkt om de voorraad weer aan te vullen. Nu loop ik al dagen te zoeken in de supermarkten naar een geschikt gaspotje voor onze kleine BBQ. Echter telkens zie ik alleen maar de potjes van Campingaz. Deze passen niet helaas, ik ben er eentje met schroefdraad nodig. Ik ben vergeten om een extra potje mee te nemen van huis. En we Gebruiken de bbq bijna elke avond. Nu is er naast de supermarkt een sportwinkel. Agnes heeft gevraagd waar deze gaspotjes verkrijgbaar zijn. De man verwijst ons door naar een andere winkel, een soort van Gamma. En jawel ! Daar liggen ze in de schappen, direct maar 2 gekocht😊. Het plan was om onderweg ergens te lunchen maar we komen al rijden niets anders tegen dan kleine dorpjes. Na een tijdje toch maar gestopt en een zak met toastjes als lunch (met beleg) opgegeten.  We vinden verderop een camping aan een meer. Een grote camping deze keer. Nadat we de camper hebben gestald nemen we een duik in het water. Later die avond zitten we even op het terras van de camping waar ook live muziek wordt gespeeld. Meerdere keren valt de stroom uit en is alles stil en donker, bijzonder 😀.

Vandaag (woensdag) hebben we de watervallen van Hérisson bezocht. Echter viel er nauwelijks water. De omgeving is echter prachtig en zeer de moeite waard! Een pittige wandeling, klimmen en klauteren. We lunchen op de terugweg bij het restaurantje bij de waterval. Nu staan we een eindje verderop op een kleine camping aan een riviertje. Uiteraard hebben we vanmiddag ook weer even gezwommen 🤗. Morgen , 14 juli is het een feestdag in Frankrijk. We willen naar een locatie waar morgenavond ook vuurwerk is te zien. Dat is namelijk een traditie bij deze feestdag. Wordt vervolgd..

nu even EK voetbal ⚽️ kijken 👀

FBEC41B9-4469-48C5-AF1A-312D794E5325
SPA bij de camping 😉

1. Moeder Dubbelboer:
    13 juli 2022
    Mooi verhaal en mooie foto’s en het weer is ook prachtig, wat dat betreft treffen jullie het wel. Geniet er nog maar een poosje van!