Een ondergrondse wandeling

15 juli 2022 - Dambach, Frankrijk

Donderdag 14 juli.
We lezen berichten over het aflasten van vuurwerkshows i.v.m de droogte en het daaraan gekoppelde brandgevaar. Dus we zijn ook niet meer actief op zoek gegaan naar een vuurwerk locatie. We zijn iets noordelijker gereden , wederom een mooie route. Wel was het een warme dag vandaag , 33 graden. Onderweg geluncht bij een klein restaurantje. Ik heb daar gefrituurde karper gegeten , nog nooit eerder gehad en smaakte lekker! We vinden een camping later die middag genaamd Huttiopia. Een grote camping met restaurant en zwembad. En dus ja , zwemmen uiteraard 😊. Na het zwemmen bestel ik een pizza om bij de camper op te eten. Maar tsjonge wat duurt dat allemaal lang ☹️. Moest er 1 uur en 10 minuten op wachten, en de pizza was ook niet echt lekker. Bodem was niet gaar volgens ons. De volgende morgen wil ik stokbrood halen die ik al besteld had. Echter er stond een rij van zeker 20 campinggasten voor de winkel. Geen zin om daarop te wachten en dus crackers als ontbijt gegeten, en het stokbrood 🥖 later opgehaald.

Vandaag hebben we het Fort van Schoenenbourg bezocht  Dit staat ook in ons reisboekje 😊. Dit fort is voor de oorlog gebouwd en bestaat uit een indrukwekkend gangenstelsel, totaal 3,5 km lopen 30 meter onder de grond. Het werd bemand door ruim 600 man. Wel lekker koel: 12 graden.  Meer info : Meer info

Na ruim twee uur in het fort te hebben doorgebracht zoeken we een supermarkt en daarna een camping 🏕 op. We staan nu op een mooie ruime plek op een rustige camping. Ruimte genoeg! We hebben zelfs badminton gespeeld 💪. Morgen is het plan om Frankrijk te verlaten en Duitsland in te rijden .

AC39A30B-CA07-49D5-B8DA-E622F740F7FD
camping Huttopia

C0515EF2-B5AA-4182-B22C-9BE4D3241EEC
een dikke deur in het Fort

06CCC620-27D2-4102-9B02-A5C57A8AF940
enorme gangen in het Fort

image
ruime plaats op camping Domaine du Heidenkopf

1. Moeder Dubbelboer:
    15 juli 2022
    Mooi verhaal over het Fort en dan 30 meter onder de grond, je koelt er wel lekker af. Ik had er nog nooit wat over gehoord.
  2. Sylvia:
    16 juli 2022
    12 graden is wel even andere koek! Hadden jullie wel een trui mee? Zeer indrukwekkend hoor!
  3. Mevr Doornbos:
    16 juli 2022
    Weer fijn verslag Foto's mooi. Hier nu ook heerlijk balkon weer Goed week eind xxx