Monaco

9 juli 2022 - Castellane, Frankrijk

Nu we een beetje snappen hoe het met het openbaar werkt verloopt de reis naar Monaco aardig wat relaxter dan naar Nice😊. De trein van Nice naar Monaco is echter bomvol. Gelukkig stonden we voor op het perron en waren daarom snel in de trein. Een aantal mensen konden niet meer mee, de deuren moeten uiteraard ook nog dicht kunnen. In Monaco stappen we uit de trein en moeten vervolgens met een lift omhoog naar de uitgang. We lopen daarna bergafwaarts en komen uit bij het Casino, de nummer 1 must see van Monaco. En ja, alle clichés kloppen. Een prachtig gebouw met een plein omringd door prachtige tuinen. De rijkdom spat er vanaf overal waar je maar kijkt. Bij de ingang van het casino staat een fonkelende Ferrari. Naast het casino stappen we op een hop-on bus en laten ons rijden door Monaco. Het is wat bergachtiger dan Nice. Ook is de sfeer wat minder hectisch in vergelijking met Nice. We bezoeken de kathedraal van Monaco waar ook Grace Kelly ligt begraven. We lunchen later op een gezellig terras en wandelen naar de haven waar we ons vergapen aan de jachten, de een nog luxer en groter dan de ander! We springen weer in de bus en laten ons afzetten bij een strandje waar we nog even een duik in de zee nemen. Dit keer wel onze zwemkleding meegenomen.

We vonden Monaco mooier en gezelliger dan Nice, zeker de moeite waard. Eind van de middag weer met de trein richting camping. Plan was om wat te gaan eten in bistro vlakbij de camping. Echter deze bleek gesloten 🔒 ☹️. Plan B is nu om een pizza te laten bezorgen op de camping (waar de camping ook mee adverteert). Ik bel..geen gehoor en later een antwoordapparaat. Het zit niet mee. Agnes kookt daarom maar wat pasta met een sausje , gelukkig hebben we vanmiddag al stevig geluncht. We kijken terug op weer een mooie dag. De temperatuur is nog steeds binnen onze norm😉. In de avond koelt het toch ook nog heerlijk af.

dank voor jullie leuke reacties overigens 🙏😊

A7E28006-8039-489C-90C3-DF9AB23F19A5

Monaco van boven

E6E61BD4-48CD-48BD-9A83-CB52F00F1828
haven met jachten

7429AE5E-E390-4070-BAB5-24F6D071283A
hier parkeer je je Ferrari gewoon voor de deur van een hotel.

9ADC8875-F6FF-4926-813E-328856237428
uitzicht op de haven

DCAE1C8F-8682-4BBA-9049-5B07A176A21F
je kijkt je ogen uit😊

1. Moeder Dubbelboer:
    9 juli 2022
    Wat interessant om dat allemaal te zien, maar wat een weelde!
  2. Mevr Doornbos:
    10 juli 2022
    Bedankt oor de blog .Dus echt zomer weer Hier nu 15 graden Maar in huis nog goede temperatuur dus genieten van mijn boek en podcast xxx
  3. Sylvia:
    10 juli 2022
    Misschien moeten jullie overwegen om de camper van de hand te doen en thuis te komen met een jacht. Er liggen er genoeg tenslotte! Wat een pracht en praal. Prijzige lunch zeker?!
    Nog veel plezier!