De Napoleon route

10 juli 2022 - Corps, Frankrijk

Zaterdagochtend na 3 overnachtingen starten we nu de reis over de Napoleon route. Weg van de drukte. Ja , het is een mooie route , bochtig en soms best steil. De lavendel velden waarover ze vol lof in boekje over schrijven vinden we een beetje tegenvallen. We zien ze eigenlijk niet zo overdadig. We stoppen in de plaats Castellane en lunchen daar wat. Mooi plaatsje met gezellig steegjes met winkeltjes. Na een tijdje verder rijden stoppen we op een camperplek. Hele mooie locatie met weinig voorzieningen. Maar wel stokbrood! Het ligt vlakbij een meer, althansi wat er van over is. Het ziet er deels opgedroogd uit en wanneer ik mijn Google Maps bekijk sta ik midden in het meer😬. We zitten redelijk hoog en dat is gunstig voor de temperatuur. Overdag net geen 30 graden en in de ochtend 16 graden, heerlijk slaapweer.😊.

Vanmorgen (zondag) zijn we weer verder gereden. De bergen om ons heen worden steeds imposanter! We stoppen bij rommelmarkt ergens onderweg en eten daar nog een patatje. Na nog een uurtje rijden zoeken we een camping en dat blijkt camping du lac du Sautet te worden in de plaats Crops. Camping ligt dus aan een prachtig worden wordt gerecreëerd. Dit is zeker één van de mooiste camping waar we ooit zijn geweest! De campingeigenaar geeft ons nog eens een plekje vlak aan het meer. Dus camper uitgeladen met onze tuinspullen en daarna zwemmen! 🏊‍♀️. Het is een niet al te grote camping met restaurant en een klein zwembadje. De rest van de middag doen we niets meer😊🌞.

A2D660A3-ED7F-4F74-8F39-AF328FBB1D3C
deels opgedroogd meer.

10A43CCF-60FC-4161-A91E-B985F98EA9CA
lunchtijd in castellana.

51490042-1862-481A-A577-5F2A5CE64305
het wordt ook weer donker.

5984D697-2A80-43CD-98FD-B35660F664BE
daar bij de waterkant.

E6C730EF-8CEA-45B4-B3B4-E3476CCE9D01
ons uitzicht op deze mooie camping!

946EBC96-C30B-4B46-9040-AA06FA671EB8
Een meer voor ons alleen (zo lijkt het 😉)